Handelsbetingelser

 

 

Handelsbetingelser for køb hos Rex Cykler

Her kan du læse om priser, betalingsmetoder, levering, reklamationsret, fortrydelsesret og klagemuligheder. Derudover finder du specifikke betingelser for erhvervskunder samt oplysninger om garanti og returnering af varer.

Generelle oplysninger 

Handler på rexcykler.dk indgås med:

Rex ApS
Bymosevej 9A
3200 Helsinge
Tlf.: +45 77660010
Mail: salg@rexcykler.dk
CVR: DK28865236

Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Rex Cykler, før du har modtaget en skriftlig ordrebekræftelse. Rex Cykler opbevarer ikke ordrebekræftelsen efter afsendelse til kunden. Der tages forbehold for trykfejl i beskrivelser og specifikationer.

Priser 

Alle priser er i danske kroner (DKK) og inkluderer 25 % moms.
Priserne gælder kun inden for Danmarks grænser, eksklusive Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for udsolgte varer og trykfejl.

Betaling 

Vi accepterer følgende betalingsmetoder:
Dankort / Visa
Visa Electron
Mastercard
MobilePay
Apple Pay 
Google Pay

Betaling hæves først fra din konto, når varen afsendes.

 

Levering

Vi bestræber os på at levere dine varer inden for 2-5 hverdage, medmindre andet er angivet. I tilfælde af forsinkelser fra vores leverandører forbeholder Rex Cykler sig retten til at udskyde leveringen. Vi sender varer med GLS og cykler med Brink Transport for at sikre pålidelig levering.

Fragtskader

Eventuelle synlige skader på emballagen skal anmeldes samme dag, som varen modtages. Reklamation skal ske skriftligt med dokumentation i form af billeder.

Garanti

Alle garantisager skal håndteres af Rex Cykler, medmindre andet er skriftligt aftalt.

Klargøring af cykler

Børnecykler i størrelserne 12", 16" og 18" leveres i kasse fra fabrikken. Kunden skal selv montere pedaler og justere cyklen. Alle andre cykler er klargjort af Rex Cyklers mekanikere og kræver kun minimal montering.

Afbestilling / Annullering af ordre

Ønsker du at annullere din ordre, skal du hurtigst muligt besvare din ordrebekræftelse med emnet: "Annullering af ordre xxxx" og sende den til salg@rexcykler.dk.

Her er en mere nærværende og mindre formel version af teksten om fortrydelsesret og returnering:

 

Fortrydelsesret og returnering

Når du handler online, har du altid 14 dages fortrydelsesret ifølge Forbrugeraftaleloven. Hvis du ombestemmer dig efter at have modtaget ordrebekræftelsen, men før vi har sendt varen, kan du annullere din ordre. Hvis varen allerede er sendt, kan du enten nægte at tage imod den eller modtage den og selv sende den retur.

 

Sådan gør du:
Husk at vedlægge en kopi af fakturaen eller følgesedlen, så vi kan finde frem til din ordre, når vi modtager varen. Du skal selv betale for fragtomkostningerne ved returneringen. Så snart vi har modtaget din returpakke, refunderer vi beløbet for varen – inklusiv de oprindelige forsendelsesomkostninger, hvis du har nægtet modtagelsen. Pengene bliver tilbagebetalt via det betalingskort, du brugte ved købet.

 

Vigtige betingelser:
For at kunne fortryde købet skal varen returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Det betyder, at:

  • Originalemballagen skal være intakt og ubeskadiget.
  • Lukkede småtingsposer må ikke være åbnet.
  • Forseglinger og plastfolie på varen må ikke være brudt.
  • Varen skal fremstå som ny, uden tegn på brug, der kan forringe dens salgsværdi.

Du må gerne prøve varen, men det er vigtigt, at det ikke efterlader brugsspor, der gør den mindre værd. Sørg også for at pakke varen forsvarligt ind, inden du sender den retur.

 

Returnering med GLS:
I din pakke finder du en returlabel, som du kan bruge til at sende varen retur. Det koster 65 kr., og beløbet bliver trukket fra det beløb, du får retur. Husk at lægge pakkelisten ved.

 

Returnering af cykel:
Hvis du vil returnere en cykel, skal du kontakte os på salg@rexcykler.dk eller ringe til 77660010 (vælg 5 for Webshop). Vi/Brink Transport, afhenter cyklen hjemme hos dig, og fragtprisen er 549 kr., som vi trækker fra din kreditnota. Når afhentningen er bestilt, får du en fragtlabel, som du skal printe og sætte på kassen.

Forsvarlig returnering

Alle returneringer skal ske med forsvarlig emballage. Rex Cykler anbefaler at sende returvarer med PostNord eller GLS som pakkepost direkte til vores adresse. Du kan også benytte vores returlabel, som følger med varen, mod betaling.

Returadresse: 
Rex Cykler Webshop 
Bymosevej 9A 
3200 Helsinge 
salg@rexcykler.dk

Reklamationsret

Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret efter købelovens regler, regnet fra varens modtagelse. Hærværk, misbrug eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten. Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Rex Cykler i rimelig tid. Hvis der reklameres inden 2 måneder efter, at fejlen er opdaget eller burde være opdaget, anses det altid for at være i rimelig tid. Du skal oplyse om produktets fejl/mangler. Indleveres produktet hos Rex Cykler, skal e-mailkvittering samt evt. reklamationsbevis medbringes. Indsendes produktet, skal ordrenummer oplyses, og produktet skal være forsvarligt emballeret. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder. Du bør altid tage kontakt til os først, før du sender noget ind – også ved fejlleverede varer. Kunden betaler selv fragten ved indsendelse af varer til reparation både indenfor og udenfor garantiperioden.

Klageadgang

Hvis du ønsker at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse til Rex Cykler via e-mail: salg@rexcykler.dk. Du kan læse mere om reklamationsret og klage hos Forbrugerrådet-Tænk her.

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. 1 års reklamationsret gælder fra fakturadato. Rex Cykler forbeholder sig ejendomsretten til varer solgt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt. Renter påløber fra forfaldsdato med 2 % pr. påbegyndt måned.

Kontaktinformation 

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi er her for at gøre det så nemt som muligt for dig.


Telefon: +45 77660010
E-mail: salg@rexcykler.dk